کلانتری در ادامه خطابه مسئولان و با بیان اینکه مردم در تنگنا و سختی هستند،بیان داشت :مسئولان بدانند که این مردم برای حفظ وپابرجا ماندن نظام از مال وجان و ناموس خود گذشته و جوانان رشید خود را تقدیم نظام کردند،بنابراین شایسته نیست که در تنگنا و سختی قرار گرفته وخدای نکرده مورد اجحاف قرار گیرند .
کد خبر: ۸۰۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 December 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلیمن ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی وترک محرمات ،امانت دار بودن وصدق در گفتار را از ویژگی های انسان های مومن برشمرد.

کلانتری در ادامه خطابه مسئولان و با بیان اینکه مردم در تنگنا وسختی هستند،بیان داشت :مسئولان بدانند که این مردم برای حفظ وپابرجا ماندن نظام از مال وجان وناموس خود گذشته وجوانان رشید خود را تقدیم نظام کردند،بنابراین شایسته نیست که در تنگنا وسختی قرار گرفته وخدای نکرده مورد اجحاف قرار گیرند .
وی در ادامه فرا رسیدن ۷ دی ماه سالرزو فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی ،را تبریک واین حرکت ارزشمند را مایه مباهات وافتخار نظام اسلامی دانست وافزود:هر آنچه جامعه اسلامی ما باسواد تر باشددر مقابل ظلم ظالمین بیشتر مقاومت خواهد کرد.
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کنگره ۶۲۰۰شهید استان مرکزی اشاره نمود وافزود: رهبر انقلاب اسلامی در این پیام خود ،برجسته‌تر و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش خوانده و خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا موضوع سؤال و بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خدا است.
وی در ادامه ،انگیزه‌ی شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) برشمرد و افزود: نباید اجازه دادکه این حقایقِ برجسته، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به وجود آید، همچنان‌که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیّنات انقلاب را صراحتاً انکار میکنند.
کلانتری تصریح کرد:رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشمار عناصر جوان فرهنگی در سراسر کشور، دست‌اندرکاران این کنگره را به ترویج ذخایر معنوی بزرگان همچون آثار، دروس و نصایح اخلاقی آیت الله تألهی برای تربیت جوانان در صراط مستقیم توصیه نموده و خاطرنشان کرد: تجلیل از این بزرگواران تجلیل از دین، اخلاق، عرفان، معنویت و معارف حقیقی الهی است که این کار برای کشور ما لازم می باشد.
وی در ادامه فرا رسیدن ۴ دی ماه مصادف با ۲۵ دسامبر، سالگرد میلاد حضرت‌ عیسی‌ مسیح‌ پیامبر بزرگوار را که‌ آغاز سال‌ جدید میلادی‌ است‌ به‌ همه‌ی‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ جهان‌ بویژه‌ به‌ هم‌ میهنان‌ مسیحی‌ تبریک‌ گفت.
کلانتری بیان کرد:آن‌ پیامبر برگزیده‌ی‌ خدا، مردم‌ را به‌ راه‌ خدا که‌ راه‌ خوشبختی‌ انسان‌ است‌ دعوت‌ می‌کرد و از پیروی‌ هوا و هوس‌ و آلودن‌ صفای‌ روح‌ انسان‌ به‌ زشتی‌ و ستم‌ و بدکرداری‌، برحذر می‌داشت‌.
وی افزود: پیروی‌ از حضرت‌ عیسی‌ علیه‌السلام‌ لازمه‌اش‌ طرفداری‌ از حق‌ و بیزاری‌ از قدرتهای‌ ضد حق‌ است‌ و امید است‌ که‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ در هر نقطه‌ی‌ جهان‌، این‌ درس‌ بزرگ‌ حضرت‌ مسیح‌ علیه‌ السلام‌ را در زندگی‌ و عمل‌ خود زنده‌ بدارند.
کلانتری در ادامه ضمن اشاره به سالروز حادثه تاسف برانگیز زلزله بم وروز ایمنی ،بیان کرد: زلزله بم درس‌ها و ناگفته‌های زیادی دارد؛ ناگفته‌هایی که تا سال‌ها هربار گوشه‌ای از آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود و بعضی‌ها نیز برای همیشه مثل یک راز باقی می‌مانند و درس‌های زیادی که مهم‌ترینش همین تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور است.
وی بیان داشت : باید به همان میزان که به اقدامات پس از وقوع زمین‌لرزه توجه می‌شود به اقدامات قبل از آن هم توجه کنیم؛ مهم‌ترین راه پیشگیری از زلزله و کاهش آسیب های ناشی از آن مقاوم‌سازی ساختمان‌هاست، باید عامل خطر را از بین ببریم و در مورد زلزله و حتی بسیاری از حوادث دبگر عامل خطر ساختمان‌ها و سازه‌های غیرمقاوم هستند، باید بافت فرسوده را از بین برد و بر ساخت و سازهای جدید نظارت بیشتری صورت گیرد.
خطیب جمعه مرودشت در انتهای خطبه های خود از زحمات ۵ ساله باقر بوستانی دادستان سابق مرودشت تقدیر وتشکر کرد وهمچنین ورود آقای حسن زارع به عنوان دادستان جدید شهرستان مرودشت را خیر مقدم واز خداوند متعال برای وی آرزوی موفقیت وارائه راه حل های مناسب از سوی این بزرگوار را در جهت گره گشایی از مشکلات مردم خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار